måndag 29 augusti 2011

Första dagen på mitt nya liv och lite handboll

Då var det dags för ett inlägg igen. Som ni märkt har vi dröjt lite med inläggen mellan varven. Vi har haft lite mycket att göra både jag och 120 kg kärlek. Men nu kör vi!

I torsdags mötte vi ju som bekant Anderstorp och åkte på lite smörj. Det var en bra värdemätare tro det eller ej, viktigt att få känna på vad som krävs för att ta klivet upp och ännu viktigare för junisarna att få lite stryk:D. Igår skulle vi mött Karlshamn i ytterliggare en träningsmatch men de ringde och ställde in matchen, anledning till detta var sjukdomar i laget samt skador. Det är eventuellt back on på fredag men det märker vi. Vad gör man då när sinnet är inställt på handboll? Jo man hakar på chefen och drar till Kallekrona. Där spelade nämligen Alstermo träningsturnering mot Vinslöv (plötsligt) och Hästö.

Altstermo ser riktigt vassa ut, Hästö not so much. Dock är det ett tag kvar till serien drar igång så Hästö hinner nog få igång sitt spel. Alstermo visade dock form, dock tyckte jag det var lite udda (dock verkar det fungera) att man körde på 8 man en hel match för att nästa match skifta uppställning helt. Men som sagt det fungerar. Ali visade att han kommit in i sitt nya gäng och visade att flippen sitter. Dessutom har ju Alstermo fått in Danne Steen också. Snacka om turbo från start till mål. Han kommer bli vansinnigt viktigt för Alstermo.

Just det mitt nya liv ja. Det är ju så att nya livet alltid startar på måndagar, likaså mitt. Nu är det nutrilett som gäller för en tjockman och mycket träning och promenader. Jag kommer antagligen vara less på skiten om c:a 4 timmar men vafasen det är bara köra. B-laget drar ju snart igång och då måste man ju vara i form. Efter debaclet i Jönköping mot Cyrus förra säsongen är det nog rätt så bra om jag orkar stega iaf tre gånger. Sen är det ju faktiskt så att man mår så mycket bättre av att röra på sig. Matchform är beräknat till 2025 och då jäklar, är jag för gammal för o lira. Men sånt är livet!

Rock N Roll ses ikväll grabbar!



Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar