måndag 1 augusti 2011

Puh vilken dag! Semestern är slut nå åker vi, trodde vi!!

God augusti på er handbollsvänner!! Idag var starten på säsongen på riktigt, trodde vi iaf. Det var många återbud i till dagens träning men det spelar ju egentligen kvitta (eller Berra? :)) För säsongen är faktiskt på gång på allvar. Det innebar även starten för mig själv. Inte att springa runt som en galning på handbollsträningarna men starten att faktiskt röra på mig och itne bara sitta o sänka pilsner på larmtorget.

De få som var på träningen idag visade ändå gott mod och det faktiskt en ganska bra träning trots allt. Snart är det dags, för de där tio minuterna innan premiärmatchen.

Vad har hänt egentligen under sommaren då? Egentligen inte så mycket mer än vila och återhämtning. Men det är jäkligt skönt att det startar. Truppen på vår sida är spikad kan vi väl säga. Får se vad hingsten hittar på men annarshänder inte speciellt mycket. Damerna däremot lämnar lite frågetecken iaf för mig som inte hört något. Fortsätter Joanna och Maria, Är det några junisar på väg upp i a-svängen och behöver man jaga ersättare för Filippa, Maja trampar vidare i Flottan.

Hur som helst så tror jag tjejerna kommer kriga precis lika hårt som förra säsongen och vi kommer sitta där på läktaren och skrika på domaren och heja.

Var literostig på att skriva känner jag men det blir bättre under säsongen måste ju värma upp lite. Det är iaf igång mina vänner och vi på bloggen kommer i september introducera ett nytt element här på bloggen så var lite vakna då..fniss.

Vi kommer att visa vad vi går för, skyttegravarna är intagna och vi kliver inte ur dem fören efter säsongen, buckle up people, This is war!!!!!!



Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar