söndag 28 november 2010

Dagen då 14 blev 16

Kalmar Hk hade idag match mot Kävlinge i division 2 södra. Det var ett stort frågetecken från bloggens sida ifall det skulle bli match överhuvudtaget, med tanke på snöfallet som tillkommit under helgen. Men match blev det iaf.

Jag kom in i hallen strax efter att grabbarna i Kalmar HK hade börjat värma upp och det såg taggat ut. Gladare blev jag när jag såg att det var Christian den store som stod i mål. Det har ju florerat rykten om att han skadat sig.

När matchen börjar är det Kävlinge som startar med kulan och de gör även första målet, Kalmar HK sätter efter detta fart framåt sin vana trogen och tyvärr missar. Dock sätter detta tonen i Matchen. Kävlinge tuggar på med ett relativt långsamt men tungt anfallsspel, medan Kalmar HK kör rock n roll i sitt anfallsspel. Kotten Andervi tror jag det är som dräper in Kalmars första. Dock så slarvar Kalmar en del och det blir ett par bollar som blir bortkastade i all hast. Det är dock kalmar som ångar på och tar en stadig tremålsledning. efter tio minuter dippar dock Kalmar en aning och Kävlinge kommer tillbaka lite in i matchen. Dock endast för en kort stund.

Från mitt håll ser jag det som att Kalmar ändå har en god kontroll över matchen i första halvlek. Men det skall sägas att efter några tapp i de senaste matcherna var jag ändå lite orolig. Men så fel jag hade, Kalmar dödar egentligen matchen tidigt i andra halvlek och vinner tillslut med stadiga 31-20. Kalmar anfördes av starke Micke "big Mike, Buy more" Johansson och enligt speakern världens längsta Jakob. Vi får heller inte glömma jätten i orange tröja (kanske den största i världen) Berra! Han gör en makalös match idag och formen verkar definitivt hålla sig färsk. I dagens match är det många som tar ansvar inte minst i försvaret som såg vansinnigt bra ut och det glädjer. Detta betyder att Kalmar hakar på i toppen och har nu 16 pinnar.

Returen mot Kävlinge går av stapeln redan nästa helg, det kommer antagligen bli en tuff match då Kävlinge spelar i hemmaborg. Men Forza KALMAR!!!!!!

// Shadowstriker

1 kommentar:

  1. När jag tänkte på imorgon igår som är idag idag - så blev jag oerhört glad! För seger betyder fotboll och fotboll tar tid. Tid - det begrepp som rebellerna äger i HKarnia.

    SvaraRadera