torsdag 11 augusti 2011

Mr. X - Robin Löfstedt är klar för Kalmar HK


Robin Löfstedt blev i veckan klar för Kalmar HK. Jag ringde upp Robin och ställde lite frågor till Kalmars nye jätte. Robin är nämligen 204 Cm i strumplästen väger in på stadiga 89 pannor, stadig är han även med sina 47:or på fötterna. Favoritskyddet är armbågsskyddet.

Tjena Robin Hur är läget?
Just nu är jag trött efter ett pass med Vetlanda HF, kommer nog träna en vecka till eventuellt, innan jag ansluter till kalmar.

Gamla hederliga sportklyschan hur känns det att vara klar för Kalmar HK?

Det känns riktigt bra det ska bli kul.

Vad förväntar du dig av säsongen?

För laget förväntar jag mig att det går bra vi ska i alla fall vara topp tre som föregående säsong, och förhoppningsvis ta steget upp. För min egen gäller det att visa framfötterna så jag får spela så mycket som möjligt och utvecklas i mitt handbollsspel.

Vad har du för ambition med handbollen?

Att avancera högre och högre upp i divisionerna sakta men säkert. Och slutligen spela högst upp, jag har inte för bråttom.

Varför valde du Kalmar? Det måste funnits mängder av klubbar som sökte dina tjänster?

För att kunna träna varje vecka samt att det är ett rankat topplag. Det är viktigt att kunna träna varje vecka för att bli bättre och det känner jag att jag kan bli i Kalmar. Sen är det ett lag som kvalat uppåt förra året och de vet hur det är att vara högst upp samt att truppen är i stortsätt intakt.

Du återförenas med din bror Jocke efter ett par år isär när det gäller handbollen, syskonkärlek på högnivå?

Ja det är skoj och det ska bli kul att ha han som tränare nu när han gått alla utbildningar och sånt. En av anledningarna till att byta klubb är ju att få ha han som Coach.

Du väljer nummer tio, varför?

Jag  har alltid haft tian i alla tider, i alla idrotter. Orsaken från början är att brorsan hade samma nummer.

Tack Robin och välkommen till Kalmar HK..Lokomotivet!


Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar