torsdag 14 april 2011

Överraskande kval och lite allmänt skitsnack

Då var det redan den 14 april. Bara för att sabba er handbollssemester grabbar så börjar vi snart igen. Det går fruktansvärt fort, snart är det ju juni sen helt plötsligt blåser domaren igång premiär-matchen i september eller när det nu kan vara. I söndag som står i förra inlägget så var vi och såg Alstermo bli av med sin allsvenska plats, som istället gick till IVH Västerås. Surt sa räven. Jag personligen tycker inte att detta är en sådan skräll med tanke på hur matchen såg ut. Tror att Alstermo kommer vara ganska elaka i division 1.

Jag ser det mer som en skräll att HK Farmen för det första vann sin hemmamatch med smått otroliga 37-19. Enligt rykten var det Lunus Persson som stod i mål den matchen, men en målvakt kan inte ensam vinna en match.     Match nummer 2 vann Mantorp med 24-20. Match nummer tre gick HK Farmen och vann efter förlängning med 33-32. HK Farmen spelar division 1 nästa säsong.

Nu kan ju jag tycka att vi hade lite otur, med tanke på att Farmen lyckades vandra uppåt i seriesystemet. Visserligen kanske vi som lag inte riktigt är färdiga för att ta steget, men det tycker jag inte Farmen är heller. Lite trist att vi inte var med i första matchen mot Önnered men nu skiter vi i det. Farmen i div 1, suck.

Mitt gamla gäng IFK Nyköping klarade sig kvar i division 1 efter två raka vinster mot Sollentuna. IFK - HEJJA!! Det var bra eftersom Nyköping förtjänar och bör ligga i minst division 1. Man lyfter även att man till nästa säsong byter tränare. Det blir Jacke Sundberg som tar över rodret. Det blir intressant att följa nyköpingsborna nästa säsong.

Övrigt finns det väl inte så mycket att lyfta idag egentligen. Förutom att våren kommer stormande, eller? Riktigt skönt sen att man snart ska börja röra på fläsket igen. Lugn grabbar jag ska inte vara med och springa vilse på Stensö igen och jag ska inte sabba era tider med en 2.5 km på 2 timmar. Men det är fan i mig dags att vandra nedåt lite kilomässigt så att säga.

Nu blickar vi framåt, och jag menar att hela förening blickar framåt. Vi är en enhet, alltid. Det finns saker att jobba på och med en bra dialog kommer vi lyckas att röra oss åt samma håll.


Det kommer förhoppningsvis lite roligt på bloggen de närmaste veckorna, men det finns inte mängder av lokalhandboll att skriva om. Förutom att jag från och med idag kommer att hålla räkningen på hur många matcher i fotboll som de äldre vinner mot de yngre.


Ha det fint där ute i cyberspace.

/ Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar