lördag 19 maj 2012

Lite kort om Alstermo och Hästö

Alstermo har gjort klart sedan en tid att Ali Baloch stannar, det gör även Danne Steen och Stefan Berg. Alstermo har även gjort klart med Växjös Anton Karlsson. Karlsson som jag anser kommer få kriga för att få speltid. Ny tränare är dock inte klar för Alstermo så det återstår att se vem denne blir. Jag ser Steen och Baloch som de absolut viktigaste kuggarna att behålla i laget tätt följt av Berg och Johan Svensson. Svensson vet jag inte om han blir kvar ännu.

Hästö slår på stort och värvar hej vilt nere i kallekrona. Det ska göra en miljonsatsning sägs det. Man har gjort klart med YIFs Sebastian Nygren och Gustaf Samuelsson. Nygren kommer från spel med Di Vide och vi har mött honom i Div 2 föregående säsong. Stor och stark men fick inte spela vidare mycket. Samuelsson kommer från proffsspel i Skanderborg och verkar väldigt intressant. Eventuella rykten går jag inte in på för tillfället.

Får Hästö ihop det kan de bli farliga i kommande Allsvenska.

2 kommentarer:

  1. Hästö åker ur, utan Nermin och skyttekungen Linus Nilsson och h6an Oscar Paulsen.

    SvaraRadera
  2. Pinsam kommentar från dig anonym! Eftersom du inte vågar stå för det du skriver kommer jag ikväll ta bort denna kommentar. Såvida du inte yttrar dig ytterligare med namn! Tobbe

    SvaraRadera