torsdag 3 maj 2012

Vägen tillbaka del 2




Då var det torsdag och som utlovat skulle jag ju redovisa veckoschema över träningen, veckovis. Tanken var denna vecka att lejonparten av träningen skulle bestå av promenader men så kommer ej vara fallet. Det kan vara så att Tobbe ”Airbender” Larsson överskattade sig själv lite. Kan vara lite för mycket böjd luft men skitsamma vi tuggar på ändå. Benhinnorna kommer vara i vägen för mina promenader så det får bli cykel och simning ett tag istället.

Annars har veckan startat oförskämt bra för mig med träningen iaf. I söndags trampade jag igång och gick 9 KM, en runda som gick från Berra sen runt Stensö och hem. Kände mig fruktansvärt stark då och bestämde mig för att köra nästan samma runda innan jobbet på måndagen då det fick bli 7Km.

Tisdags vilade jag då jag jobbade hela dagen och tyckte inte det var roligt att gå på promenad vid 21:00 på kvällen. I onsdags blev det dessutom dubbelträning då jag, Långberg och Jocke Demon vandrade på morgonen och sen var jag med på fystesterna med handbollen på kvällen.

Det var på fystesterna jag kände av benhinnorna eller benhinnan i vänster ben. Den skrek iof NEEEEEJ! Redan på förmiddagen men jag trodde att det skulle gå över till kvällen. Men det är bara köra lite alternativ träning.

Veckan har hittills sett ut enligt följande:
29/4 promenad 9 KM
30/4 promenad 7 KM
1/5 ledig (Jobbade hela dagen)
2/5 Promenad 7 KM samt Fystester på kvällen.
3/5 Gym och motionscykel 45 min plus Rehab på axlar. Även simmat 32 längder (höll på att sjunka som en sten)
4/5 Motionscykel på gymmet
5/5 Motionscykel på gymmet
6/5 ledig.
Så ser det ut denna vecka i alla fall nästa vecka kommer på söndag.

Tobbe

3 kommentarer:

  1. Jättebra jobbat :-) Häng i nu!

    Kram sis

    SvaraRadera
  2. Ja, fortsätt i upplagda spår, bara att köra på! :) Lycka till ..
    (Syster) Berntsson ;)

    SvaraRadera
  3. Tack Jessi:D Japp Veronica will do. Tack

    Tobbe

    SvaraRadera