onsdag 2 maj 2012

En medioker mans väg tillbaka




Vägen tillbaka började en solig vårdag den 29 april. Tanken som slog mig var att om alla andra kan springa, hoppa och skjuta på mål så kan jag det också. Eftersom det inte är så väldigt mycket handboll ute i Sverige nu på den nivån som vi skriver om så tänkte jag köra min träningsdagbok här på bloggen. Det kommer varvas med olika saker jag gör för att komma i form, för att komma i form.

Bland annat enkla promenader varvat med olika andra saker som jag ska pröva på, om jag vågar. Ibland tänker jag väl mig att vi ska kasta ut lite bilder och eventuellt någon film som visar vad jag gör och hur det ser ut osv. Ni måste ju få något att skratta åt också.

Jag har lagt upp lite delmål inför detta, bland annat ska jag försöka slänga upp hur veckan har gått i träningssynpunkt och andra tankegångar. Självklart ligger fokus på att träna för handbollsspel och inget annat. Dock så ska ju en handbollsspelare klara av det mesta, vilket innebär varierad träning med allt från koordinationsträning till ren intervallträning.

Givetvis vill jag ju må lite bättre också då kroppshyddan blivit lite större än Large så att säga. Hoppas detta kan vara läsvärt för er. Det är iaf detta jag tänkte bjuda på under uppehållet fram till nästa säsong.

Jag kommer givetvis visa veckoupplägget här på bloggen. Mer om detta i morgon!

Väl mött
Önska mig lycka till
Tobbe

3 kommentarer:

  1. Ett stort lycka till från mig Tobbe! Jag tror på dig och självklart kommer du att ta dig hela vägen fram till toppformen!

    *Systeryster*

    SvaraRadera
  2. Hejja Tobbe! De här löser du, kör skiten ur dem! Handboll - Handgranat!

    SvaraRadera