lördag 4 juni 2011

Spin - off eller bara en hamster som vägrar springa?

Tjena vänner!

Sitter här en lördagskväll full av, böcker och studier. Det är nära nu men ändå så långt borta, att vara klar med mina studier alltså. Inte dumt det. Nu är ju då detta en handbollsblogg så den bör väl på något sätt handla om handboll i inläggen. Det är fortfarande mycket snack om silly season. Många tyckare finns det jag är en av dem. Men det är ju faktiskt så att vi som står, ja, snäppet utanför egentligen inte har något med dessa beslut att göra. Vi kan ju bara tycka och tänka, och det gör vi bra, eller dåligt beroende på vem som läser och lyssnar. 

Jag är en proffstyckare och det tycker jag om att vara, jag tycker, om det mesta och ibland har jag valida poänger och ibland är det mest för att retas och höras lite extra. Men jag har precis som alla andra inte en jäkla aning om vilka beslut som spelare kommer att ta. Däremot kan jag hoppas., Jag hoppas att vår cricket-älskande vän Bali Aloch kommer spela för Kalmar nästa säsong precis som jag hoppas att Billy kommer stå kvar som en vägg där borta i målet och skrika. Men som sagt inget jag kan påverka utan bara hoppas. Vi hopas även att det löser sig för Robin så att han kommer hit, däermot har jag itne hört ett smack där heller så, ja, jag hoppas mest vidare.

Kalmar HK har ett starkt lag redan om alla bestämmer sig för att köra vidare, och om alla tränar. Vi har några junisar som kommer och har tagit ett jättekliv denna säsong. Håll ögonen öppna på matcherna så ni inte missar dem. Pontan springer som vinden och Bobba ja ha bara tycker allt är roligt. Det kan bli en mycket rolig säsong. 

Det har ju även varit ett årsmöte för Kalmar HK och det var en del pristagare där. Bild kommer nedan. Där valde vi in vår alldeles egna Matsh "Jane Fonda" Griph. Inte illa det. Hoppas även att vi lyckas få in ännu flera ungdomar till handbollen. Det är viktigt för klubben att ungdomssidan fortsätter växa. gänget på ungdomssidan har gjort ett hästjobb verkligen. Nu mina vänner ser vi till att samarbeta ännu mera.

Jocke Löfstedt då, jo han pluggar vidare i handbollens teckendå han helgen till ära befinner sig på Bosön och inleder sin Ts3 utbildning. Jag räknar med en massa nya saker att lära mig när han kommer tillbaka nästa vecka. Det går även rykten om att Stefan Antal den gamle storskytten från Nyköping är på samma utbildning. Jag ska ställa ett par frågor till både Jocke och Stefan om hur helgen har varit. mer om detta nästa vecka. 

Nu hoppas jag förövrigt eftersom jag ändå inledde med att hoppas, att det förblir skapligt lugnt på tullen så vi slipper huvudvärk imorgon. Ungdomarna vet hur man förtär en pilsner,


Hederspris till hedersgrabbar

/ Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar