fredag 17 augusti 2012

Fredag

Då var det redan fredag och ytterliggare en träningsvecka är genomförd. En riktigt bra sådan. Det har varit mycket tjejer och tränat och tempot har höjts ytterliggare. Det finns fortfarande mycket detaljer att gå igenom för att det ska bli ännu bättre, och det är jag inte ett dugg orolig för. Försvarsbitarna börjar falla på plats och även anfallet. Tjejerna gör ett hästjobb genom att försöka förstå min ösgötska klang i rösten, mest glad är jag för de inte skrattar åt mig när jag pratar.

Nästa vecka är det dags för första träningsmatchen mot Kalmars tjejer. Det kommer bli kanon att få spela en match nu. Då får vi se vad vi behöver arbeta med och mina tjejer får chansen att känna på lite matchtempo. Framförallt så får de spela match efter all träning.

Tyvärr så skadade Carro M handen lite igår vilket är tråkigt och jag hoppas att det är över till nästa vecka. Carros skada gjorde ju att jag fick gå in och försöka spela lite, hujeda mig vad jobbigt det var! Fast det är en väldigt skön känsla när tjejerna bokstavligen springer åttor runt mig under spelet. Kom ihåg tjejer ni ska göra som jag säger, inte som jag gör haha.

Åt något helt annat!
"the mighty Simba" är helt klar för Alstermo handboll! Detta går att läsa om på www.alstermohandboll.se.
Stort grattis till Jesper!

Robin "le störch" Löfstedt har också en ny klubb som många av er redan vet om. Hultsfred blev nästa klubbaddress. God lycka STÖRCH!!! Till alla målvakter där ute, Robin skjuter sitt stegskott uppe i första.

Billy Berntsson har dock ingen klubb kvar utan han har pensionerat sig, iaf till september. Då tror jag att det åtminstone blir en träning när handbollsdjävulen träder fram. Annars kommer han vara proffstyckare på heltid.

Nu blir det tyst ett par dagar igen, jag drar till Karlskrona i helgen för starten av TS2. Ska bli gött.

Tobbe

1 kommentar:

  1. Vill än en gång sända önskning om Lycka Till Er samtliga ... Tobbe, Joakim, Berntsson ;) och de övriga jag "känner"!

    SvaraRadera