torsdag 30 augusti 2012

Torsdag, träning och längtan

Torsdag och veckorna springer fram som Usain Bolt på hundringen. Snart är det dag att entra planen för match borta mot Eksjö. Seriepremiär, och Eksjö får räknas som favoriter i denna match. De kommer senast från spel i division 1 södra. Det är ju lite av en kalle anka serie vi kommer spela i, 5 lag och vi möter varandra fyra gånger. Smått bedrövligt men, vi gillar läget istället för att gnälla. Efter Eksjö har vi Flottans IF som även dem ramlade ur division 1 förra säsongen. Flottan gjorde det via kval. Utan att veta vilka tapp dessa två lag har så tycker jag ändå att de får räknas som favoriter i serien. Vi möter även Nässjö och HF Jönköping.

Nässjö spelade förra året i division 3 precis som vi. Nässjö hamnade där på plats 8 i tabellen om mina ögon inte ljuger. Vi ska absolut vinna mot Nässjö tycker jag, men detta återigen utan att veta vilka spelare de har. Går helt och hållet på förra årets tabell. HF Jönköping är ett reservlag med tjejer som inte platsar eller vill varva ner om jag förstått rätt, dessa kommer givetvis bli tuffa att möta. Speciellt då det kan vara ett gäng som har olika spelare med sig i olika matcher.

Jag vill tippa oss som en liten outsider i serien. Jag tror vi kan överaska många lag i år. Vi har en stor potential och jag hoppas att det är några spelare som blommar ut ordentligt. Dock har vi för tillfället lite tunn trupp då vi har några som är bortresta, skadade och sjuka. Dock kommer vi att vara redo till seriepremiären.

Till något helt annat. Pratade lite med Demonen, Il Duce igår, Caperiotumba spelade väldigt bra mot Guif i en träningsmatch igår. Visserligen förlust men Demonen var mycket nöjd. Deras Allsvenska konkurrent Alstermo vann ju DM mot Hästö. Jag trodde Hästö skulle bjuda till lite men vad jag förstått hade de inte så väldigt mycket att komma med. Alstermo vann enkelt. Tror dock på att Alstermo hamnar lite längre ner i tabellen än vad Tumba kommer göra.

Hur som haver så är det en jäkla längtan till att serien ska kicka igång. Sommaren är ju slut så det är bara köra igång tycker jag.

7 kommentarer:

  1. Som ansvarig tjänsteman på förbundet skäms man ju tyvärr lite över er serie som ni spelar i. Dock har vi ju nu fått igenom att seriesystemet på damsidan läggs om till nästa säsong så att det blir 2 div 1 serier och sedan 6 st div 2 serier under det, precis som på herrsidan. Det ger förutsättningar för bättre serier...

    SvaraRadera
  2. Härligt att du fortfarande läser här på bloggen David. Ja det blir nog bättre, skapar mera förutsättningar för utveckling hos tjejerna på det viset. Nu lovar jag att inte gnälla mera på upplägget av serien.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du fortfarande läser här på bloggen David. Ja det blir nog bättre, skapar mera förutsättningar för utveckling hos tjejerna på det viset. Nu lovar jag att inte gnälla mera på upplägget av serien.

    SvaraRadera
  4. Det var väll inge större gissning att tro att Alstermo kommer efter Tumba, förlora Tumba mot fler än H43 och Helsingborg så har dom underpresterat. Möjligen kan Önnered borta också bli en för tuff match, resten ska dom vinna. Frågan är dock om de räcker för att vinna serien. H43 kanske inte tappar några poäng. Ett kval uppåt är bevisligen tufft.

    SvaraRadera
  5. Jag är ju handbollsidiot (även om jag inte hinner se så mycket matcher som jag vill numera), så det är klart jag läser! :P

    Speciellt intressant är det ju med de serier som man själv är involverad i. Jag längtar ju också tills serierna börjar för tabeller är ju det bästa som finns! haha..

    På tal om tabeller och diskussionen om Allsvenskan kan man väl bara hålla med vad gäller CaperioTumba. Dock, Hästö kommer få en riktigt jobbig resa i allsvenskan om de inte kan hitta ess i rockärmen på Lindau/Hertzberg. Såg inte alls bra ut i DM....Alstermo kommer nog gå ganska bra men bör inte räcka till en topp placering...

    SvaraRadera
  6. Ska försöka Hålla bloggen lite mera uppdaterad denna säsong vad gäller just Alstermo och Tumba framförallt. Vi har ju kändisar i båda lagen:D. Saken hör ju till den att Alstermo har ju ett lag som kan störa vem som helst, speciellt i Grytan. Kan man bara hålla sig lugna och inte släpa hem en massa tuggutvisningar och dylikt så ser jag väl Alstermo som den största av jokrar. De kommer utan problem klara sig kvar. Får de allt att stämma, kan allt hända.

    SvaraRadera
  7. Håller med dig gällande Alstermo. Faktiskt tror jag att det största hindret kan bli dem själva om de som du säger tar "tuggutvisningar" de har ju haft och verkar fortfarande ha en förmåga att dra på sig onödiga utvisningar både spelare och ledare. Så det blir verkligen en nyckel att försöka undvika det i år.
    Har dock svårt att se att Alstermo ska kunna störa H43, CaperioTumba och O/V över en hel säsong, men i en enstaka match kan de helt klart göra livet surt för alla lag i serien...

    SvaraRadera