fredag 7 september 2012

Fredag, i Lund

Då var man framme på hotellet i Lund och inväntar morgondagen. Det vankas TS helg, nummer två i ordningen på just TS2. Morgondagen kommer handla om målvakter om jag förstått det hela korrekt. Ska bli intressant att se vad jag kan lära av denna dag. Förra helgen väckte extremt många idéer, några har jag kommit till skott med, medan andra får vila lite. Dessa tar vi när tillfälle ges.

Igår på träning var det olika typer av skott som stod på schemat och jag är nöjd med vad jag fick se. Det var en lugn träning där intensiteten inte var nämnvärt hög. Vilket är bra då det tvingar tjejerna att inte hasta igenom tekniken. Det roliga är att det mesta vi gör går rasande fort. Det blir lite ovant för tjejerna att ta det lugnt igenom vissa tekniker. De lär sig dock otroligt fort och det är jäkligt skoj att se. Nu hoppas jag också att de flesta letar sig ner till hallen till träningarna. Det börjar ju närma sig.

Jag fick en förfrågan här på bloggen om att lägga mitt tips på hur det kommer se ut i allsvenskan när den summeras, och kanske lite övriga serier. Självklart kommer jag bistå denna request! Men då ska ni veta att det är en amatörtippare som gör det. Med andra ord grävde jag precis en skyttegrav direkt.

Jag ska försöka hinna med detta så snart jag får tid.

på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar