söndag 2 september 2012

Söndag

Demonen Coachade Tumba i en träningsturnering i Märsta igår. Tumba mötte bland andra Hammarby, Västerås samt Lindesberg. Resultatet blev två förluster och en vinst. Första matchen mot Hammarby slutade 27-29 till Hammarbys favör. Mot västerås blev det pisk med 5 bollar 25-30. Tredje matchen vanns dock av Tumba mot Lindesberg med hela 37-28. Utan att ha sett matcherna kan jag väl ändå tycka att resultaten är bra då två av lagen spelar längst upp i seriesystemet. Sen att det blev vinst mot Lindesberg med 9 mål är ju ett gott tecken. Lindesberg är ju allsvensk kollega till Tumba. Inte hunnit prata med Demonen ännu men hade lite smskontakt igår.

Alstermo spelade igår nere i Lund mot H43. Om jag förstod hemsidan rätt så blev det förlust med 37-30. Eftersom Ali vägrar svara så har jag itne så mycket mer att säga om den matchen. Förutom kanske att det bevisligen blir H43 som är laget som kommer ligga på täppan!

Annars händer det inte så mycket mer idag vad jag vet. Det är säkert en massa matcher där ute som jag inte har koll på, så ni får gärna kommentera om det är något ni vill att vi ska ta upp. Det är heller inga lokala lag som spelar vad jag vet.

på återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar