onsdag 12 september 2012

Tippade serier

Nu har jag lite tid över. Jag tänkte ge mig på att tippa lite serier. Jag tänkte börja med allsvenskan som redan kickat igång. Det skall tilläggas att jag har lite dålig koll på lagen så detta blir en ren och skär amatörtippning. Vi får se hur det går. Ni får gärna kommentera och komma med era egna förslag på hur de olika serierna kommer sluta. 

Allsvenskan Herr
    1. H43, Starkt lag som ramlade ur elitserien föregående säsong. Uttalat mål att ta sig tillbaka direkt. vilket de kommer göra
    2. CaperioTumba, trillade ur förra säsongen. Laget intakt förutom m6 tapp samt unge broder Asp till Nyköping. Utmanar och kommer vara ett toppl,ag
    3. OV Helsingborg, kvalade uppåt förra säsongen. Tappade direktuppflyttning på målskillnad förra säsongen. Har man hämtat sig?
    4. Önnereds HK, Kan det vara deras år i år? Ligger allt som oftast i toppen av allsvenskan.
    5. Lindesberg, Topplag förra säsongen där man kvalade till elitserien. Sett dem en match där man fick stryk mot Alstermo, imponerar inte.
    6. Hallby IF, Kan Hallby lyfta med Kenneth Andersson som tränare?
    7. Alstermo IF, Såg dem mot Lindesberg idag, tungt lag att möta i grytan och kommer ta många poäng där. Kommer få det svårt mot topplagen.
    8. Eskil, Nykomling bra kultur i Eskilstuna men räcker det för att hänga kvar?
    9. Ricoh, Ingemar Linnell in i staben, tror dock att projektet stannar upp här.
    10. Varberg, vet inte så mycket om Varberg förutom att de slaktat bra i de lägre serierna. Kan mycket väl hamna högre upp.
    11. Rimbo, Återigen ett lag jag kan nada om, mittengäng förra säsongen.
    12. IFK Ystad HK, negativt kval förra säsongen, har man förbättrat sig tillräckligt mycket för att slippa kvala sig kvar?
    13. Kroppskultur, åker ur i år.
    14. Hästö IF, startat med en vinst mot Hallby, kan inte svara på varför men jag tror inte på Hästö i år, tyvärr.
Det kommer finnas mängder med synpunkter på detta förslag. Kom gärna med era egna i kommentarsfältet. Skriv era namn efter era egna förslag. Jag har väl några skrällar, exempelvis Alstermo. De kommer att vinna större delen av sina matcher hemma och ställa till bekymmer borta mot många lag. Att Hästö åker ur tror nog inte många, men det var på vippen förra året då man klarade sig med 1 poäng från kval. 

Hur det ser ut nästa år återstår att se.

På återseende!

5 kommentarer:

  1. Håller med dig gällande plats 1-4 och att Hästö kommer sist. Dock en liten övervärdering av Hallby och Alstermo samt en undervärdering av IFK Ystad och Kropps som jag tror kommer gå bättre än vad de flesta tror. Eskil, Ricoh och Hästö tillsammans med Rimbo är mina fyra bottenlag...

    Gällande topptrion så kan jag mycket väl tänka mig att O/V kan knipa andraplatsen före "Demonens" Tumba...

    SvaraRadera
  2. Måste säga att det var riktigt svårt att tippa lagen. OV och Tumba kommer definitivt kriga om andra platsen, dock tror jag tumba har den bredare truppen. MEn som sagt det var riktigt svårt att tippa, och efter att ha sett alstermos andra halvlek igår så tror jag nog att de kan göra en kanon säsong.

    Ska försöka göra dam södra också men där har jag lite mera tid på mig:D

    SvaraRadera
  3. (IFK Ystad HK, negativt kval förra säsongen, har man förbättrat sig tillräckligt mycket för att slippa kvala sig kvar?)

    IFK Ystad kommer vara bra i år, Ystad var ett av allsvenskans bästa lag under vårsäsongen och mer eller mindre allt. efter en bedrövlig höst. man fick diverse förstärkningar, bla i from av tobbe Jacobsson,

    Nu har man plockat hem Andre Olsson från IFK Kristanstad och Aziz från LIF Lindesberg.

    Rimbo är också ett högintressant lag, som spelar en helt unikhandboll. teknik som inget annat svenskt lag. 12 månaders säsong. inget uppehåll. små.

    Varberg, de ända lag som har mer eller mindre elitseriespelare på varje position. Bestånde av hk drott och Aranäs spelare.

    Eskil, seriens bästa målvakt Danne Johansson. tidigare spaninen, guif. en bra elitseriemålvakt.

    Ricoh har fått i alla djurgårdens topp spelare. båverud och marcus berg är profil i laget.

    Önnereds HK, de ständiga topplaget. gör i år den hetaste satsningen, krossade elitserie lagen under försäsongen. otur att h43 är i allsvenskan i år. tog de bästa HP warta hade.

    Ov helsingborg, satsat stenhårt, plockat in precis dom spelarna man vill ha. hårdsatsning som säger elitserien, fallar på för dålig coach tyvärr.

    Tumba, mycket bra ledare i Mats Kardell, spelar stabilt och tryggt stora resurser. Frågan är om man hittar balansen av för mycket eller för lite skillhammar.

    Hästö IF, grym första 6a, bra målvakter. klara inte 1 skada. då vinner man inte en match.

    Kropps välspelade, bygger på att bröderna Sverling lyckas. Finns rutin i målvakt från Alingsås och mittsexa med år i bundesliga.



    SvaraRadera
  4. Kalas fin kommentar! Sitter ju själv inte inne med denna info. Kommer använda denna kommentar i något inlägg framöver. Vore skoj att veta vem du är dock? referera till en anonym bra kommentar är lite trist. Bra skrivet och skoj att du läser!

    SvaraRadera
  5. Aziz hämtades hem från Aranäs, inte Lindesberg.

    SvaraRadera