måndag 23 maj 2011

Silly season vs silly people!

Jag var precis inne o läste i gästboken på hemsidan. Där olika människor diskuterar övergångar till Alstermo. Det är väl vida känt vid detta laget att två spelare har blivit kontaktade av Alstermo. Ali Baloch och Christian Berntsson. Huruvida dessa två individer lämnar Kalmar eller inte återstår att se. Mig veteligen är det inget som är klart.

Det är rätt roligt att läsa vissa inlägg där personer som ej skriver namn, skriver sina kommentarer som om de är mycket insatta i herrlaget. Det framgår ganska så uppenbart att vissa inte är det. En herre eller för den delen en dam skriver att det inte gör något om Berra försvinner från laget för att han ändå inte platsar och om Ali sticker så kommer Jake ersätta honom på M6. Eller???? Att påstå utifrån att en målvakt som föregående säsong snittade runt 40-45% i räddningar förra säsongen inte platsar, det kallar jag inte för insatt. Jake "the snake" däremot har visst spelat m6 men inte denna säsong, eller jo vissa inhopp har det allt blivit. Dock så spelade Jake h9 större delen av säsongen och snittade säkert en 7-8 mål per match. Men visst det kallas ju silly season och det bidrar ju till att silly people kommer fram också, det är helt naturligt. Jag tycker dock att man kan skriva namn i gästboken, det tycker jag hör till.

Hur som haver är det årsmöte imorgon och jag skulle vilja att spelare i herrlaget röstar på den de tycker varit MVP under den gångna säsongen. skicka detta till min mailaddress:tl22df@student.lnu.se

Under veckan kommer det även komma upp bilder och dylikt från KFUM EM i Trollhättan, ditt vi skickar våra herr och damjuniorer, och Jag ska fungera som förbundskapten med Cornelia, Böna och Mikko. Det ska bli mycket skoj att se hur denna turnering utspelar sig.

Håll utkik

/ Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar