måndag 30 maj 2011

Trollhättan part 5, Guldet och bronset allt i en film!


Då var det måndag och EM är slut för denna gång. Det har varit en fantastisk helg men många skratt och goda insatser. Nya vänner, och nya erfarenheter. Ett guld och ett brons. Helgen började ju för egen del i arbetets tecken då det var jag och Micko som åkte med gänget på torsdagen, Böna och Kea anslöt på fredagen. Måste ändå säga att jag är imponerad över att tjejerna kom ihop så fruktansvärt bra och snabbt. Det tog en timme under torsdagen sen var det som om de spelat med varandra i flera år.

Grabbarna var ju som vanligt grabbar, det var många Kriiiiilllleeee från Kalle och Olle hade ju som tidigare nämnt ont i magen. Förövrigt har jag själv börjat med Kriiiiilllleee, tack Kalle jag behövde börja med något sånt. Den sportsliga insatsen är smått fantastisk faktiskt, båda lagen har fått kämpa hårt om än på olika sätt.




Tjejerna har fått kriga för att hålla koncentrationen uppe då motståndet kanske inte alltid var skitbra, grabbarna fick rent fysiskt försöka sig över flera olika trösklar då man hade väldigt få spelare i truppen. Sista matchen som killarna spelade kl 22 på kvällen innebar 3 spelare med kramp upp till öronen. Därefter skulle killarna möta danskarna halv tio morgonen efter, och det är synd att säga att alla var återhämtade. Men insatsen är ändå grym med tanke på förutsättningarna. För Kalmar HK:s del bådar detta gott inför herrarnas säsong.                                      




Tjejerna krigade på jäkligt bra också och jag såg mycket potential i alla. Men det var också väldigt kul att se Evelina tog för sig och gjorde bra ifrån sig på kanten, trots att hon normalt är målvakt. Olivia visade goda takter och Felicia trampade på. Bra riktigt roligt att se att dessa tjejer verkligen tar för sig. Maja visade att hon är en duktig ledare och borde förtjäna kaptensrollen i damlaget, anser jag. Detta med tanke på att hon gjorde mycket både socialt och på planen. Att Maja är duktig det vet vi ju redan. Lundagård tjejerna visade även dem att de kan bli att räkna med i höst, de flesta av dem ska ju spela i damettan då och bland andra möta Kalmar. Frida krigade på bra på linjen och Betty, Hanna W, Hanna A, och Inez gör det verkligen bra. Josse i målet kommer även hon att gå långt, mycket duktig målvakt som vi antagligen kommer att få se på TV om några år. Ni är jäkligt duktiga tjejer fortsätt som ni gör, då kommer ni gå långt!    

Det är väldigt mycket beröm jag vill kasta på er men det blir bara världens längsta inlägg på bloggen. Helgen har varit jäkligt bra iaf.

Helgens "jag skjuter väl då": denna måste gå till Betty, skjuter som en häst sparkar
Helgens "jag har ont och det flyttar sig hela tiden": går till Olle för hans rörliga skada
Helgens "MEN VAD GÖR JAG FÖR FEEEEEEEIIIIILLLL": går till Frida som blev felaktigt avblåst för felaktig spärr säkert tio gånger, på tio olika sätt.

Helgens parkour: Matte som nästan voltar innan han gör mål mot Trollhättan
Helgens Kim Du Rietz: måste gå till Bobba, han fick med sig mängder av utvisningar när motståndarna inte hängde med.

Helgens övertändning: grattis kotten, som skrämmer slag på allt och alla och dessutom bränner allt krut och blir punktad på fem minuter mot Trollhättan

Helgens "Kriiiiillllleeee": Kalle behöver inte säga mera.


Ni är grymma mina vänner tack för helgen

/ Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar