fredag 2 december 2011

Fredag enkelt, inga konstigheter bara fredag

Då var veckan gången och många sitter på sina arbeten och räknar minuter tills de slutar. Eftersom jag skriver på morgonen så är det väldigt många minuter.

Jag har ju som bekant varit i Thailand och laddat batterierna lite och då inte kunnat skriva. Men Knoen blev förbannad igår och då är det bara skrida till verket nu. I min frånvaro har Kalmar herr spelat två matcher. Åhus fick smaka bitter torsk precis som Hultsfred. Det som är lite skoj är att om vi ser till förra säsongen så kanske vi inte hade tagit ens en poäng mot Åhus eller för den delen HB som vi mötte för ett tag sedan.

Hultsfred såvitt jag förstod var match i 45 minuter sen gick tåget. HB matchen var en annan sak då det var jämnt rakt igenom och vi vann på matchens sista kast. Matchen mot Åhus såg jag igår och tåget gick i första sen gick det lite tyngre i andra. Det jag vill komma till att de dippar vi fick förra säsongen i olika matcher har blivit så mycket mindre. Jag ser det som att vi är mycket starkare i år än vad vi var förra året.

Damerna hänger även dem med i toppen trots lite tråkiga bortaförluster. I helgen tror jag det är i alla fall möter tjejerna Eslövtjejerna borta. Och vi kan väl se denna match lite som slaget om tredjeplatsen. Båda lagen ligger på 12 poäng, Eslöv har dock bättre målskillnad.

Det går bra för Kalmar handbollen helt enkelt. Tjejerna hade en mycket tung säsong förra året men har lyft sig avsevärt till nuvarande säsong. Ståltjejerna krigar vidare.

En liten notis bara innan jag glömmer bort det. Jag har tagit beslutet att lägga ned skytteligorna denna säsong för att istället komma igen och göra det nästa säsong. Anledningen är att det tar för mycket tid, visserligen roligt men jag hinner helt enkelt inte.

Det är också viktigt att ta vara på detta tillfälle när det går bra. Kalmar HK behöver synas överallt, i sporthallen, i tidningar och på stan. Jag anser det vara mycket roligare att läsa om ett lokalt lag som går bra än för, ja andra. Lite lokalpatriotism måste det ju finnas tycker jag.

Nu på söndag möter vi Växjö i sista hemmamatchen för året. Kom och heja fram oss till seger i detta derby i Kalmars vintersport nummer 1.

Lokomotivet mot nya höjder, nya spår, 2 nya poäng.

Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar