onsdag 2 november 2011

Anonym

Jag har tänkt på det en stund nu, varför ingen vågar skriva namn när de kommenterar något här på nätet. Varför läsare här på bloggen eller Kalmar HK:s hemsida väljer att skriva något annat istället för sitt namn? Jag tar de som skriver namn i vårt kommentarsfält mer på allvar än de som inte skriver namn. Eftersom jag inte vet vilka det är som kommenterar lägger varken jag eller min kollega speciellt stor vikt vid själva kommentaren bra som dålig. Missförstå mig inte nu jag är väldigt glad precis som min kollega att det är många som läser bloggen.

Jag fick ganska nyligen en kommentar här på bloggen som helt enkelt löd att det saknas ett namn i skytteligan i division 4. Ok tänkte jag det var tråkigt. Men vad ska jag göra åt det när jag inte vet vem personen pratar om eller vem som skrivit det?

Oavsett vilken typ av kritik som kommer, så länge det är väl uttalat är det liksom ingen som behöver gömma sig. Och ja jag vet att man inte kan skriva namn utan att ha ett google konto. Men i slutet av kommentarer kan man allt skriva sitt namn. Det är som på precis vilken forum som helst. Personangrep och dylikt kommer plockas bort oavsett namn.

Men snälla skriv namn hörni, det är inte så farligt som ni tror.

Tobbe

3 kommentarer:

  1. Håller med! Å d går faktiskt skriva namn ändå, man kan välja det i rullisten bara, namn/webbadress! :-)

    SvaraRadera
  2. Härligt Joanna skoj att du kan mer om bloggen än den som har den haha:D. Tycker det är rätt viktigt faktiskt diskussioner som uppstår här blir mer givande om vi vet vilka vi diskuterar med.

    Tobbe

    SvaraRadera
  3. Jag har försökt kommentera ett par gånger men inte lyckats klura ut hur man gör för att få namn eller egentligen ens hur man ska göra för få vara anonym, det har helt enkelt strulat varenda gång för mig, vet inte men kanske är det därför som folk väljer anonym?

    SvaraRadera