lördag 31 mars 2012

På bussen

Vi har nu kommit en bit på vägen och ska snart plocka upp storken och bomben. Alltså är vi om en liten stund i Vetlanda.

Förra matchen lyckades vi med att stoppa deras spelmotor "Nicko". Det är nog en av de snabbaste spelarna vi mött i år skulle jag gissa. Eller iaf ligger han i paritet med Lång i HB 78. Vi gick ut på punkt mot honom tidigt och fick då bra träff på övriga spelare i KFUM Trollhättan. Deras nummer fyra fick dock gå upp lite väl ostört ibland och lossa kanonen. Dessutom har Trollhättan en inte så liten retsticka i form av M6, nummer 20. Håller vi kyla och kommer upp lite på övriga skyttar så ska nog detta gå vägen.

Enligt liverapporteringen står det även att Kalmars målvaktsspel inte kommer upp i samma nivå som Trollhättans. Visst kanske inte samma procentsats men Simba gör det som jag skrev i föregående inlägg bra. Dessutom står han i shorts (värt att nämna).

Försvarspelet är vi nöjda med i matchen, vi får bra träff på dem och Trollhättan får det svårt att göra mål. Tyvärr hade vi också förtvivlat svårt att göra mål i slutet på matchen. Där håller vi tyvärr inte nivå matchen igenom.

Nu är det nya tag och vi har gått igenom motståndet. Vi vet som sagt vad vi möter nu och jag anser att vi ska kunna klippa dem. Enligt Trollhättan har de ca 4-500 på läktarna och vi hoppas det ska komma flera givetvis.



Vi har förövrigt precis avslutat världens sämsta film i bussen. Shelter Island. Precis inte Shutter Island utan Shelter. Kan har varit den sämsta ursäkt till film jag någonsin skådat. Behöver jag säga att det var en Baldwin som spelade med i filmen.

Olle filmansvarig har lite att fixa med skulle jag vill påstå.


1 kommentar:

  1. Som kantspelare förstår jag inte varför er målvakt har kortbyxor! Man får ju då direkt övertag med tanke på liten målvakten ser ut. Ta på dig ett på XXXL, så slipper den bli så hårda returer och att bollen stutsar in... Dessutom blir de ju ett par skott till utanför.

    SvaraRadera