söndag 16 januari 2011

Funderingar och hjärnsläpp - eller filosofiskt?

Då var det söndag igen och veckorna bara springer iväg och vips så kommer vi stå där, säsongen är slut löven har kommit på träden och vi alla i handbollsgemenskapen börjar förbereda inför nästa säsong. Det är vansinnigt hur snabbt det kan gå ibland. Kalmar HK U har jobbat som vanligt under säsongen och gjort det förvånasvärt bra, med tanke på att det inte alltid finns folk att tillgå till matcherna. Vissa matcher har avverkats med två leprasjuka människor som turas om att få ont i hela kroppen under matcherna. Men KHKU ligger trots detta på en respektabel tredjeplacering. Bara jobba vidare, varför skrota ett vinnande koncept?

A-laget jobbar också vidare och  har vittring, vilket kan innebära att KHK gör sin bästa säsong så länge jag varit i föreningen (och ja, jag räknar alltså in KHF i detta). Det har varit ett rent privilegie att få vara med grabbarna denna säsong och vi ska göra allt vad vi kan och ge 110% för att uppnå vårt mål. Dessutom är det fantastisk underhållning i nästan alla matcher när det kommer till våra målvakter. Berra och Jeppe har i a-laget denna säsong varit helt magiska. Kvittar vem man har i mål båda bommar igen så fort de får chansen.

Vm har ju startat på hemmaplan också. Första matchen mot Chile fick, tycker jag, Svenska grabbarna fick lite oförkänt kritik. Jag menar Sverige vinner ändå med 10 bollar och det var premiär i hemma VM. Visst det såg lite stapligt ut men de tog ändå två pinnar.



Däremot satt jag på helspänn inför Slovakien. Men varför behövde jag vara nervös, så här med facit i hand? Svenskarna spelade som alla medier har beskrivit det propagandahandboll. Visst var det så, helt korrekt. Jag är mäkta imponerad av egentligen hela laget under denna match. Ekberg gjorde vad han skulle och lite till. Källman som jag tyckt haft stora problem i landslaget och aldrig kommer upp i nivå gjorde mål på det mesta. Han var även inne på linjen och sulade dit en balja, Källman var ruggig. Jag tycker dessutom Dalibor Doder visar prov på grym akrobatik och speed många gånger och han är rent ut sagt förjävla bra.

Problemet med att vi (ja jag är ju svensk så när dem vinner så vinner vi alla, förlorar dem är dem dåliga inte vi) slog Slovakien enkelt är att de flesta börjar skrika VMGULD. Vi får hoppas att Sverige kan gå långt i turneringen, och till andra rundan ska det väl inte vara några problem. Jag är försiktig, dock opptimistisk.

Nu laddar vi alla inför en ny vecka med handboll i olika former, skola och arbete, och förhoppningsvis två nya pinnar mot hultsfred.

Va fasen här kommer det en stilstudie tagen av Emil Johansson. Så här ser det ut när man har ett stort hjärta och engagemang!


(Ska tilläggas att Böna får en tvivelaktig utvisning i matchen mot Trossö.)

// Tobbe "Shadowstriker" Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar