söndag 30 januari 2011

U-svängen och lite tankar!

God morgon vänner dr ute i cyberspace. Det är söndagmorgon den näst sisita januari för denna gång iaf. Sitter här med morgonkaffet och inser att vi denna vecka varit riktigt dåliga på att skriva här på bloggen. Detta medför då att vi kommer öka tempot iaf lite grann nästa vecka. U-laget spelade mot Karlshamn B igår och fick tyvärr torsk med 26-32. Jag själv kunde inte närvara då jag Jobbade/jobbar.

Kalmar hade efter att ha luskat lite problem med försvarsspelet. Dock sas det på tre olika håll faktiskt att Jocke lång gjorde det bra, men att han blev lite trött då och då. Kalle skötte också sin uppgift mycket väl på M9. Division 4 småland blekinge förvandlades helt plötsligt till ett getingbo.det är tre lag på tio poäng. Cyrus kommer vinna div 4 inget snack om detta.

När det sen kommer till tvåan och a-laget så har det också blivit ett getingbo. Läget är lite jobbigt egentligen då Di Vide ligger på 20 poäng en match mer och strax bakom oss i Kalmar HK. HK Farmen vann dessutom mot Vetlanda med två bollar och har 19 poäng. Dock samma antal matcher som oss i Kalmar. Vi skulle kunna säga att det är krig om tredjeplatsen nu. Ett krig som Kalmar HK kommer klara.

Idag spelar dessutom Sverige bronsmatch i hemma VM och det håller vi tummarna för att det går bra. Jag kunde inte se semifinalen men min kära vän Vickan gjorde ett hästjobb och skickade liverapporter till mig under i stort sett hela andra halvlek.

Idag håller vi tummarna för medalj gott folk.

// Tobbe "shadowstriker" Larsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar