måndag 24 januari 2011

Kalmar HK reste till Jönköping och kollade VM, på tjock tv!


Kalmar HK och dess ledare och sponsorer gjorde en hur dagsutflykt till VMhandbollen i Jönköping för att kolla tre makalösa matcher. det var dessutom inbokat en föreläsning om hur viktigt det ör med mental rådgivning inom idrott på alla nivåer. Därefter böev det lite aktivitet i vilka jag fick konstant stryk.

Vi fick lyssna till Johan Petersson och hur hans väg till framgång såg ut. Hur mentalt jobbigt det var ibörjan av hans landslagskarriär, när han kände prestationsångest och ville för mycket. Mycket givande och mycket roliga imitationer av "bengajohan" från Johan.


Grabbarna vid föreläsningen.
Därefter intog Susanne Petersson scenen och jag tänkte att vart ska detta sluta. Hitta mental kraft och styrka, snick snack, är vad jag tyckt och tänkt om sådana föreläsningar och har inte ansett det viktigt alls. Snacka om att bli motbevisad. Det var inte många punkter som inte träffade på något sätt. När man går in i en match exempelvis, missar ett skott som torde vara tämligen enkelt att sätta, och tänker din jäkla sopa! Sen är matchen väck. Man har inte presterat som man kan utan allt har gått åt skogen. Bara en sån sak att tänka positivt, ok jag satte inte mitt läge men jag kommer få fler chanser.

Susanne talade även om hur viktigt det är att det är individens vilja som är viktigast och det måste vara du som bestämt dig. Det är inte dina föräldrar, kompisar eller syskon som ska bestämma åt dig utan det är du. Det var en väldigt bra och öppnande föreläsning och jag var glatt överaskad. det var många roliga och väl avvägda anekdoter från denna föreläsning. Väldigt kul att man fick följa med på resan.

Jag nämnde ovan att jag fick stryk i de olika aktiviteterna också. Efter föreläsningen bestämde vi oss för att köra lite biljard, vilket för min del gick sådär. Matchen var fruktansvärt jämn, så att alla är medvetna om detta. Jäkla ALI! Därefter gick vi över till pingisbordet och tror ni inte att jäkla Ali och Oskar spöade mig och Böna i tre raka matcher. Jag som trodde att detta var min gren men icke. Böna får ta på sig alla matcher faktiskt.


Ali och Oskar är lyckliga vid pingisbordet.

Matcherna i Kinnarps Arena var ju inte heller speciellt tråkiga trots att inledningsmatchet Spanien - Norge inte var så fantastisk. Spanjorerna gjorde lite som de ville under matchen och kunde vinna väldigt komfortabelt. Jag hade ju väntat på att  se Sterbik i mål men det fick jag ju inte uppenbarligen. Dock så stod Hombreros (sorry för stavning) i mål och han gjorde nog ingen handbollsälskare olycklig, såvida man inte är norsk då.
Framme vid arenan

Oskar och Jörgen


Sen var det ju Tyskland mot Island. Eller faktiskt så var det Sverige mot Serbien. Vi stannade visst kvar i baren och kollade Sverige på en gammal sliten tjocktv. Och vilken match det var, helt fantastisk. Vi hann med att springa in och se avslutningen på tyskland - Island i varje halvlek dock.



Bästa tjocktv:n ever

Lycklig efter tyskarnas vinst











Frankrike mot Ungern torde ses som ett sömnpiller egentligen men, Frankrike är så jävla häftiga. Karabatic gick fram som ett godståg. Abalo ja han har ju ingen spänst alls och är verkligen skitdålig (läs ironi). Nä, men för att avrunda en fantastisk dag så var det mycket upplyftande att se hur bra och hur kontrollerade spelarna är i världstoppen. Det kan gå så sakta upp i anfall och spelarna går framåt, för att sedan totalt explodera och trampa som galningar igenom försvaren. Det var verkligen häftigt.


Dinart skriver autografer till kidsen















Tobbe "shadowstriker" Larsson

5 kommentarer:

  1. Evelina (jespers "brud" )24 januari 2011 kl. 23:18

    Du la ju aldrig in bilden ;) jag som verkligen trodde på dig...

    SvaraRadera
  2. det har att ordna om du verkligen vill:)

    SvaraRadera
  3. helt upp till dig, din blogg liksom ;)

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag sparar det till ett bättre tillfälle:D ingen går säker mohaha :D

    SvaraRadera
  5. haha, men då måste jag ju följa bloggen för att kolla när den kommer upp ;)

    SvaraRadera