fredag 27 januari 2012

Helg helg helg!

Nu är det fredag förmiddag och vi förbereder oss inför en seriefinal borta mot Åhus imorgon lördag!
Hur gör vi då det?
Ja olika skulle jag vilja säga och det är helt OK bara om man är taggad och fit for fight imorgon!

Lite jämförelser :

Förra säsongen hade vi 18 poäng efter 14 omgångar och i år ligger vi på 23 poäng! Ett bra steg framåt poängmässigt, men vad kan det bero på? Allt från att vi är mer samspelta och har ett tryggare spel(förutom Vetlanda borta) där alla vet vad som förväntas av dem. Robin och Fredrik är 2 nyförvärv som kommit in bra i laget men även om man kan vara nöjd med deras första halvår i föreningen så förväntar jag mig mer och mer av dem ju längre säsongen lider! Inte för att ta bort något av deras insatser men jag vet vad båda kan det vill jag gärna se under en längre sammanhängande tid.

Förra säsongen hade vi gjort 412 och släppt in 393 mål alltså en plusstatistik på 19 mål! I år har vi gjort 424 och släppt in 373 och har en plusstatistik på 51 mål! Detta vittnar om en stabilitet i spelet där vi stadigt blir bättre år till år en högst önskvärd statistik för alla lag vill jag påstå!

Nu är det alltså upp till bevis imorgon och vinst där och det ser bra ut men alla vet att det tar inte slut där utan är några matcher kvar efter denna och det ju när alla matcher är spelade som vi egentligen kan jämföra säsong till säsong! Än är vi inte bättre totalt sett utan har mycket kvar att kämpa för!!

Forza Kalmar in med bollen hej hej! Forza Kalmar stoppa Åhus hej hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar