torsdag 19 januari 2012

Torsdag och helgen närmar sig

Då var det torsdag och det innebär för mig just idag att jag är ledig och kommer mer eller mindre invänta träningen ikväll. För herrarna är det verkligen toppen som möter botten på söndag. Vi tar emot Hultsfred. Hemma ska vi ha två poäng. Dock så har vi nämnt det förut här på bloggen. Det finns inga lätta matcher i vår serie. Lätt att säga enkel vinst genom att titta på enbart tabellen. Jag trycker här på att vi är starka hemma, och i vår borg är det inte många som får mycket gratis. Vi säljer oss alltid dyrt. I Hultsfred får vi se upp med Sasa på m6, stor och tung och fångar bollarna som om det inte finns någon morgondag. Det är viktigt att vi går efter vårt spel på söndag. Lokomotivet tar 2 nya poäng på söndag. Kom och titta 17:30 drar det igång.

Damerna lirar även dem hemma på söndag vilket bidrar till festen. Mycket handboll nu på tv och i sportcentret i Kalmar. Tjejerna tar emot Vinslöv (plötsligt) som skuggar Kalmartjejerna med 17 poäng. Kalmar har 18. Om tjejerna fortsätter som de gör i försvar och samarbetet med målvakterna så tror jag tjejerna ror hem detta. Då skiljer det tre poäng mellan dessa lag. Kalmar tar två poäng det är jag nästan övertygad om.Kämpar de som de gjort senaste matcherna ska det bara gå.

U-herrarna möter Tingsryd på lördag. I förra mötet vann vi med 39-14. Kan det bli mer denna gång då vi spelar hemma? Hoppas på det, finns inget värre än att göra en dålig match mot ett mindre bra lag. Det gäller att köra max rakt igenom. Det utvecklar ingen annars. 2 poäng blir det här utan tvekan.


Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar