lördag 4 februari 2012

Alstermo - Höör

Då sitter jag här alldeles alena i grytan, Alstermos hemmaborg och inväntar matchen. Höör ligger en poäng före Alstermo i tabellen. Det är en otroligt viktig match för just Alstermo som bör ligga lite längre upp enligt mitt tycke. Alstermo har 16 poäng så här långt i serien och kommer från en förlust i derbyt mot Anderstorp ocH Höör från seger mot BK Heid.

Alstermo har visserligen topplagen kvar att möta och har det i egna händer. Jag sällar med att det är Alstermo som kommer styra spelet med fart och fläkt. Pratade lite med Ali om matchen på vägen in och han håller Höör som det bästa skyttelaget i serien, och att det är viktigt att få stopp på just skyttet. Samtidigt gäller det för Alstermo att inte tappa fart om det blir motigt.

Det återstår att se om man i Alstermo väljer att spela offensivt försvar eller det traditionella 6-0. Jag har inte sett mycket av Alstermo denna säsong. Jag tycker dock att de löser sitt 3-2-1 på ett bra sätt. Men det återstår att se hur de spelar bakåt.

Jag tror på seger för Alstermo idag men det kommer blir tufft.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar