söndag 19 december 2010

Martin Andersson - talangfull vägg


Martin Andersson är en ung talangfull målvakt som har framtiden för sig. Martin är en teknisk begåvning i målet och har under hösten letat sig tillbaka till handbollen efter en tids frånvaro. Just nu är Martin på väg till vinslöv för hans första match i a-laget i division 2 södra.
Ålder 17
Längd 189 cm
Vikt 86 kg
Skostorlek 42

Vem är Martin Andersson?
En 93:a som är intresserad av idrott och brudar och som läser samhäll/idrott på Stag.
Hur kommer det sig att du började spela handboll?
 Jag fick upp ögonen för handbollen under skol DM, och det var där allt började.
Du är målvakt i laget, har du spelat på någon annan position?
 Först när jag började spela så spelade jag vänster 9:a
Har du spelat i smålandlagen?
 Det var en spännande upplevelse! Jag kommer ihåg hur nervös jag var på den första uttagningen. Det gick bättre än förväntat! Sen så tröttnade jag på handbollen så då slutade jag spela..
Det går rykten om att du var uttagen till ungdomslandslaget stämmer det?
 Ja, jag var uttagen. Jag var på en riksuttagning men fick feber andra dagen vilket gjorde att jag packade väskan och åkte hem. Det var då jag slutade spela.
Vad har du för mål med handbollen?
Jag vet faktiskt inte riktigt.. Hade vart kul att få hålla på med det när man blir vuxen och kunna leva på det med. Men än så länga så har jag inte några planer.
Du sitter nu på bussen på väg till din första a-lagsmatch mot Vinslöv. Dina tankar om matchen och framförallt (sportklyshan) hur känns det?
 Jag är väldigt nervös över hur det ska gå. Själv har jag inte för stora förväntningar. Berra är förstamålvakt, men jag hoppas att jag får stå lite i alla fall.
Ditt roligaste minne från handbollen (so far)?
Det var nog beach handbollen. Vi hade så sjukt kul alla i laget! Vi kom inte ner bara för att vinna utan också ha kul när vi var där nere. Så det var nog mitt roligaste minne från handbollen.

Tack för din tid Martin och lycka till!
Tobbe "shadowstriker" Larsson

1 kommentar: