tisdag 11 oktober 2011

Tisdag - bakis?

Då var det genast tisdag och Karlshamnmatchen långt borta. Jag har då varit och jobbat dygnet, vilket innebar att jag missade min träning igår. Jag håller allt som oftast i måndagsträningarna. Vi, Jag och Jocke brukar utgå från att vi ska köra en lugn uppstart på veckan, det brukar bli tvärtom. Jocke höll i den igår och då kanske han lyckades mjukstarta veckan. Sover väldigt dåligt på jobbet så varje gång jag kommer hem känner man sig nästan bakis, jobbigt det där.

Nu börjar vi, med start från igår, uppladdningen inför handbollslördag!!! Damerna spelar mot Hallby, efter spelar vi mot Hästö U. Och vill man se handboll lägre ner i divisionerna spelar herrarnas U-lag  samtidigt som a-laget. Mycket handboll och fullspäckat schema inför själva "eventet".

Några av er kanske såg resultatet som jag la upp på facebook. HK Ceres - Bålsta HF 63-19. Jag har kollat lite och hoppas få lite svar på vad som hände i matchen egentligen. Har någon hört talas om något värre resultat än detta? Skriv gärna en kommentar om så är fallet.

Nu kör vi på mina vänner

tobbe

4 kommentarer:

  1. Vet att Rimbo Hk slog ett lag med typ 90 bollar för ett antal år sen. Det kom med i Guinniss rekordbok.

    SvaraRadera
  2. Spelade en match div 1 norra 2007 Cyrus - Tyresö slutresultatet skrevs till 53-28. kan säga att det small lite den matchen :P / Berra

    SvaraRadera
  3. Anonym : Team Rimbo HF slog Hallsta med 93-18... Att det kan bli såna stora siffror är inte så konstigt då Hallsta bestod av spelare som inte var äldre än 17 år och aldrig hade spelat handboll tidigare och spelarna i Rimbo börjar ju när dom är 6 år och spelat ihop massa år! Alla lag slog hallsta med stora siffror det året!

    SvaraRadera
    Svar
    1. måste bara säga att resultatet stämmer, (93-18) däremot att hallsta bara hade 17åringar stämmer inte, dem hade spelare från 18-40 år. några hade spelat länge och några lite mindre, detta vet jag för att både jag som var med i matchen och en till känner dessa spelare i Hallsta. dessutom var det spelare 2-4 spelare i rimbo då räknar jag med mig själv som endast var 15-16 år gamla. så åldern påverkade inte resultatet. Men du har rätt i att alla lag krossade Hallsta, vet inte ens om dem håller på fortfarande. /johan lundgren rimbo hk

      Radera