måndag 31 oktober 2011

Kalmar HK - Ystadpågarna

Måndag morgon och glädjen efter segern sitter kvar. Var så jäkla glad igår. Viktigaste med denna match var inte att spela bra utan att få tag i de där två poängen så vi inte hamnar i någon identitetskris. Sen var det ju en ganska oväntat resultat igår som inger lite hopp, mer om det snart.


Ystadpågarna stod för motståndet i gårdagens match och vi visste att även detta skulle bli en ganska tuff match. Det här är juniorgrabbar som verkligen inte slutar springa fören 60 minuter har gått. De krigar ju även om en plats i det allsvenska laget så det är till att visa vad man går för. De körde snabba omställningar som vi var med på men inte hann ifatt. Jag tror vi hade 4 skott i första halvlek som täcktes, kontrades och målades på.

Negativ inledning känner jag och det är ju inte meningen Vi vann ju för sjutton! Första halvlek är ruggig framåt då vi straffar Ystadpågarna på deras misstag. Visserligen som jag nämnde så straffade dem oss i vissa sekvenser också, både i första och andra. Lokomotivet är verkligen igång i första halvlek och vi är enligt mig riktigt bra dock med några plumpar bakåt. Försvaret är ändå helt ok, men jag tycker inte att vi ska behöva släppa 14 bakåt i första. dock så gör vi ju 20 så det är klart godkänt ändå.

Inför andra halvlek så pratar vi om att fortsätta och köra på. Dock blir det väl inte riktigt så i andra halvlek. Vi ha en enligt mig 20 minuter lång dipp. Som tur är gör vi ändå mål framåt, trots att vi missar en hel del. Ja, jag vet säger emot mig själv lite där, men vi skapar mängder av chanser och vi bränner faktiskt väldigt mycket. Ystadpågarna jobbar upp sig till 27 lika och 28 lika sen vaknar vi till ordentligt igen och går ifrån. En eloge måste ges till grabbarna som krigar på bra under matchen och inte ger sig. Vi vinner matchen tillslut med 36-30. Jag tycker att vi kunde avgjort tidigare men vad gör det. Emil är bra idag framåt gör han mer mål än vad han någonsin gjort:D. Mackan " han är ett jävla spänstfenomen" Johansson är ursäkta franskan jävligt bra bakåt och han "snodde" även två mål. Mr Glas "speedy Gonzales gör återigen en vansinnes match där han fångar allt och sätter det mesta. Även kul att Bobba och Pontan kommer in och gör varsitt mål.

Just det Karlshamn slog igår Di Vide med 23 - 18. Va fan hände där? Nya möjligheter för oss!

Damerna åkte på det mot Sävsjö igår. Kämpa på tjejer det är många matcher kvar. Upp med huvudet och kriga på!!



Kom igen nu Lokomotivet nu ångar vi på!!!
Tobbe

2 kommentarer:

  1. Kan man få målskyttar? Tack på förhand.

    SvaraRadera
  2. Tjena vem du nu är. Jag har tyvärr inte protokollet för denna match.. Jag ska se vad jag kan göra.

    Tobbe

    SvaraRadera