tisdag 8 mars 2011

Botpall & Kundvagn och allmänna tankar

Jag heter Billy Berntsson och jag har inte en enda aning om vad jag pratar om och har inte en aning om var jag är någonstans, kan vara hemma kan vara polen. Men det är inte hela världen när det regnar och solen skiner, det är ju trots allt inte alzheimers jag har. Var lade jag mitt lösskägg och min tänder?

Ibland börjar jag fundera på att fundera men glömmer oftast bort vad det är jag funderar på att fundera på och sånt. Men här i Gdansk är det faktiskt lite smolkigt, kör på motorvägen i min trabant och dricker pucko.

Bussen går från odensplan till Tullen, ja just det, det är på tullen jag har ställt min moped och min skateboard.

ner, ner, ner, ner för backen ner. La lala nä nu får ni ursäkta mig, Ölandsbron roppar mitt namn!! Billy, BILLYYYYYYYY!!!!

Ja en vanlig kväll i BB-huset med andra ord!

Samtidigt som man sitter och lyssnar på Bosse "jag vet allt" Pettersson i viasat studion så kan många olika tankar komma upp i skallen...

Kom till sak, tänker ni. Lugn säger jag var sak har sin tid.
Vi är klara för kval, gör mig fortfarande lika glad men vi är inte mätta, iaf inte jag!
Jag har vunnit division 1 med IK Cyrus och division 3 med Hultsfed nu väntar alltså ett kval för oss i HKarnia. Vill nu, vill nu! men som sagt det är bara att vara lugn och passa på att träna väl och finslipa spel och samspel och som det så klassiskt heter ta en match i taget!

Världens längsta Jake fortsätter att leverera, i lördags blev det ytterligare 9 mål vilket gör att han har gjort 47 mål de senaste 5 matcherna. Mycket väl godkänt självklart men kundvagn får han inte denna gången utan den går till våran fågel, mest på grund av att Jake blir så olidlig att umgås med när han tar kundvagn gång efter gång! Tilläggas skall att de båda gjorde 9 mål och det skall båda höjas för!

Botpallen då? Ja det va jämt även där, fyra spelare som fick var sin utvisning gör det lite knepigt men som tunga på vågen har Micke "triceps" några tunga pjäser. En incident där han, snällt sagt, inte va så sugen på att bär ut en skadad zacke från plan med uppmaningen att det får någon som sitter på bänken göra och sen att han glömde botpallen till en match.

Summa summarum så tar fågel sin första kundvagn denna säsongen och Triceps tar sin tredje botpall.

Ladda upp för sista matchen under grundserien på söndag. KHK-Farmen. Ladda boys!

Men vad skulle Bosse P säga om våran Jake då? Jo man kan dra en parallell till messi: "Nu har 90 minuter gått och messi har inte setts till särskilt mycket men han har gjort 2 mål. "
Bosse P: - Nu har 60 minuter spelats och jake har inte synts mycket alls jobbar i det tysta och glänser till stundtals och så har han gjort 11 mål. otroligt!

// Berra 120 KG Kärlek

2 kommentarer:

  1. Jag motsätter mig valet utav vem botpallen skall gå till denna vecka då jag uppenbarligen har för ont i ryggen för att bära hem den samt att det kom till min kännedom att flera personer som ej har med botpallens "nämnd" att göra la sig i!!

    / "C"

    SvaraRadera
  2. Tycker väl att man som "C" ska ta på sig sitt ansvar och ta botpallen med ett leende...

    SvaraRadera