fredag 18 mars 2011

Närvarande, engagerad, Demon


Jocke har alltid goda instruktioner till spelare och ledare


Tjenare Jocke!
Längd, vikt, skostorlek osv.

192 cm, 99 kg och 45 i skostorlek


Berätta om din handbollskarriär.

Jag tänkte börja med att berätta att jag HAR spelat handboll i ett antal år, mellan åtta års ålder och fram tills jag blev 21 år. Under denna långa period kan jag själv tycka att jag lös som en stjärna (mer info prata med Jakob och Berra). Varför blev det handboll? Som alla andra barn och ungdomar så blev jag styrd utav mina föräldrar eller rätta sagt en förälder. Jag var överallt och hjälpte till. Ibland fick jag även vara med i omklädningsrummet efter träningarna, något ett barn bör undvika i tidig ålder. När jag nu sitter i min fristad och försöker minnas min ålder kan jag tänka mig att jag var sju år. Frågade min mor för att jag var osäker på min ålder när jag var med min far på handbollsträningarna. Mor svarade; du var tre år när du började följa med Tomas. Man kan säga att passion för sporten växte fram i tidig ålder. Vid nittonårs ålder blev jag övertalad att "hjälpa till" under handbollsskolan, åh vad kul jag tyckte det var, eller inte. Därefter formades ett pojklag som var födda 90/91, där en av spelarna var min lillebror och även en anledning till att jag blev deras tränare. Därefter blev tränarsysslan en stor del av mitt liv, intresset bara växte och växte. Jag är mycket nöjd med min tid som ungdomstränare inte bara med själva resultatet efter varje säsong, utan att laget fick möjligheten att utvecklas tillsammans under många år. Därefter blev dessa individer femton år samtidigt som jag fick förfrågan att träna A laget, tar det direkt om mina ungdomar vill ta steget, ett JA blev de. Reultatet för den säsongen talar för sig och jag vågar inte skriva statistiken, eftersom jag är en ödmjuk person. Om intresset finns så kan man se resultatet på everysport.com ,, säsongen 2006/2007 div 4. En del av spelarna spelar fortfarande aktivt i samma lag.

Kommer vi få se dig sätta dina kunskaper i praktiken genom att spela lite b-lag nästa säsong?
NEJ



Jocke i farten igen, här ger han instruktioner till Kotten


Hur kommer det sig att du valde Kalmar ?

Jag hade varit ifrån handbollen i nästan två säsonger som ansvarig för ett lag. I en storstad tar allt rent ut sagt en jävla tid, då menar jag resväg hit och dit. Anledningen till att jag flyttade var att jag ville till en mindre stad där jag kunde fortsätta med mina studier. Handbollen drog i mig givetvis och jag ville tillbaka till tränarrollen. Det blev ett samtal till Jake och det pratades mest handboll, information om vilka lag kalmar hf hade i sin verksamhet. Då fick jag också veta kontaktpersonen som jag ringde upp direkt för att höra mig för lite m.m.

Hur tycker du säsongen har varit? Har vi överpresterat eller är vi precis där vi ska vara?

Säsongen har varit bra om man jämför med vad Kalmar har presterat i tidigare säsonger. Vi tar ju 30 p i serien och som bäst innan har varit 21 p, det är viss skillnad. Vi har inte överpresterat utan presterat bra utifrån våra förutsättningar. Jag tror jag talar för alla när jag säger att vi trivs bra i toppen av tabellen.


Dina tankar om kvalet?

Vi har en bra röd tråd som måste följas oavsett vad man möter för motstånd, följer vi den spelar vi i div 1 nästa säsong.

Vad behöver vi förbättra inför nästa säsong?

ALLT

Hur bra tycker du 120kgkärlek är på en skala 1 – 10?


Jag skriver svaret åt dig = 11

Till sist vad önskar du dig mest av allt just nu?
Förståelse och 14 lejon
Jocke har bidragit till att laget utvecklats enormt mycket under säsongen


Stort tack till den ständigt i farten Jocke Löfstedt för hans tid. Nu kör vi hårt och laddar på så in i helvete inför söndag gubbar!!!! Stå upp för LOKOMOTIVET KALMAR!!!!


//Tobbe "praktikanten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar