tisdag 22 mars 2011

Halvtid - Göteborg nästa

Sådär börjar skriva inlägget när klockan är 00:04. Engagemang frågetecken. Det blir ju så när man jobbar och ibland går det inte riktigt som man tänkt sig. Så även med matchen i söndags, den gick inte helt enligt plan. Vi är många som sett fram emot den här matchen och det kan nog kanske vara så att vi fått vänta lite för länge. Eller ja på den här matchen i alla fall.

Dagen började strålande, solsken, vår och ett glatt humör, funderade på varför i helvete jag slutade spela för, arg på mig själv. Sen inser jag att nja, jag hade nog inte varit så vass ändå och dagen fortsätter i god anda. Nu ska jag inte trött svamla så ni slutar läsa ungefär nu.

Laddningen var total från genomgång till matchstart. Därefter händer det något, var vi överladdade? Det var vi inte fokus låg som vanligt där det skulle, visst nerver spelar en stor roll i dessa sammanhang men jag tror faktiskt inte att vi ska klandra nerverna speciellt mycket. Vanligtvis går loket som inget annat i matchstarterna och det är väl någorlunda sant i detta sammanhang. Det var dock något som saknades, tyvärr inget som jag just i detta tillstånd kan sätta fingret på, men det blev inte som vi tänkt oss.

Vi tappar vissa bollar här och där och vi missar bra lägen. Försvaret är helt ok denna match som är första halvlek. Vi får ger dock bort bollen lite väl enkelt ibland vilket resulterar i singelkontringar från Önnered som lyckas vandra ifrån. Vi kommer inte upp i standard och det undgick väl ingen. Däremot ska det säga att det är just halvtid. De vet vilka vi är och vi vet vilka dem är. De tror att det är klart, det tror inte vi. Vi är lokomotivet och bortamatchen (andra halvlek) är vår. Siffrorna är 24-28 till dem i paus. Vi vinner andra halvlek var så säkra mina vänner. Det finns inte så mycket att ponder om första halvlek utan vi laddar ungnarna med det finaste av kol och ångar på istället. Varför ska vi älta detta?

Ett mycket stort tack till den massiva publiken igår ni var fantastiska. Vi känder ett enormt stöd matchen igenom och ni är guldvärda. Jag hoppas att ni kommer tillbaka, när vi möter Kungälv trots denna fadäs. givetvis skulle vi tackat der direkt efter första halvlek men tankarna ligger på förberedelse inför nästa halvlek. Det ni behöver veta är att ni alla är fantastiska.

Nu blickar vi framåt mot Göteborg, som förening, som ett lag, som LEJON!!!!

//Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar