torsdag 24 mars 2011

Torsdag och snart dags att sova

Sista träningen inför Matchen på söndag är gjord och nu handlar det om att tagga till ordentligt. Träningarna i veckan har sett bra ut och Killarna kommer höja sig ännu ett snäpp när domaren blåser igång matchen på söndag. Jag har en go känsla inför matchen, det som suger är att jag itne kan följa med. Detta spelar ju dock ingen roll eftersom grabbarna antagligen är rätt trötta på att höra mig skrika JAAAAAAADDDDDDDDÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ, sådär 400 gånger per match. 

I onsdags fick jag själv känna på hur det var att stå i mål också, någon demon var jag inte där kan jag lova men skam den som ger sig eller? Förr har jag gjort en träning då och då i målet mest för skojs skull men har aldrig egentligen reflektera över hur jäkla svårt det är. Från sidan tycker jag mig kunna se var skotten ska komma och har ganska ofta rätt. Men i onsdags var det inte många rätt jag hade, sen att jag blir instant bollrädd när jag står där hjälper ju inte. Trist att jag inte fick limma Alis avslut bara det hade han aldrig fått glömma isåfall. 

Återigen vill jag tacka publiken i söndag för en enastående insats det var riktigt roligt att det kom så många och hejade. Hoppas ni kommer tillbaka när vi möter Kungälv. 

Den här säsongen har varit fantastisk för egen del, jag har lärt mig massor. Framförallt hur det är att stå vid sidan om och inte spela, eller lärt och lärt men jag har fått känna på det på allvar i år. Vissa stunder har det varit rtent ut sagt för jävligt. Jag vill ju in och strida, men med tanke på hur det såg ut uppe i Jönköping så är det nog rätt klokt att man inte spelat nämnvärt mycket. Jag fick ju nämligen lira sådär 45-50 minuter den matchen, vanligtvis orkar jag c:a 3 minuter, om det är en bra dag. 

Se nu till att ladda på ordentligt grabbar och vinn så det sjunger om det på söndag. LOKOMOTIV KALMAR  är på gång mina vänner.

// Tobbe "praktikanten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar