måndag 7 mars 2011

Vi släckte Lågan, men...

Det har dröjt lite med referat eller tankar om matchen mot Lågan i lördags. Vi på bloggen ber om ursäkt för detta men jobb och dylikt har kommit i vägen.

Resan ner till Hörby var väldigt lång, kändes som om vi aldrig kom fram. Men det är klart vi gjorde det. Matchgenomgången som Jocke kör är som vanligt, rakt på. Uppvärmningen känns jäkligt bra och solen är den bästa hittills. Det känns jäkligt bra rent ut sagt. Det känns som om vi har stenkoll på Lågan och dess spelare, och det har vi, i 15 minuter.

Nu tror nog många att jag kommer att skriva om hur Kalmar HK förlorade mot Lågan (ni som inte löst östran och barran), det ska jag inte vi vann. Det är dock svårt att beskriva matchen, det är lite så som att den måste upplevas på något sätt. Det var långt ifrån vår bästa match, men kanske det absolut argaste starten vi utsatt något lag för i serien. Första 7-8 min så var vi väl egentligen övertända men vi gick fram till 7-2 innan Lågan vaknade. Vi var itne på tårna och hängde inte riktigt med i svängarna ibland när vi egentligen ganska enkelt skulle fångat in bollen.

16-16 i halvtid 31-33 slutresultat till vår favör. Som jag nämnt ovan var det en svårbeskriven match. Det är en stor styrka enligt mig själv att vinna när vi spelar dåligt, hade detta varit förra säsongen hade vi antaligen inte vandrat hemåt i solnedgången med 2 poäng.

Kundvagn och botpall kommer med ett senare inlägg.

Vi gör så att vi helt enkelt glömmer denna match och blickar framåt mot seriens sista. Den går av stapeln på söndag mot Farmen, och vi kommer följa det vi sagt vi ska ha 10p på de sista fem matcherna och än så längen så verkar det helt möjligt. VI jobbar dessutom för att få till en positiv känsla inför det stundande kvalet.

Mina vänner, uppladdningen startar idag!

// Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar