måndag 28 februari 2011

Dagen efter Di Vide försökte hoppa på tåget i farten

Dagen efter vi blev klara för kval. Jag har gått och myst hela dagen, trots att jag var uppe iaf skapligt och sen hade lite jobb. Det är ta mig fan mysigt när grabbarna fixar kvalet med två återstående matcher. Fantastiskt.

Jag personligen gick och hade lite knutar i magen hela dagen. Vaknade och var taggad till tusen men visste att det skulle bli en tuff match. Jag och Berra körde lite matchladdning hemma hos honom i BB-huset pytt i panna stod på menyn och det satt som ett smäck.

Jag och Jocke körde som vanligt en liten matchgenomgång innan den stora samlingen och som vanligt tvingades vaktis att bjuda på kaffe. So far so good. Grabbarna var taggade det syntes direkt när de kom in i "the war room".  Kändes avslappnat och taggat på samma gång.

Alla visste om förutsättningarna, vinst och det blir som sämst kval. Jag visste inte hur grabbarna skulle reagera när man kunde ta på, ja säg målsnöret. Men vilken match vi gör.

Matchen inleds genom att Lokomotivet drar upp ett fruktansvärt högt tempo. Vilket reulterar i en en ledning med 4-1 efter C:a 7 minuters spel. Det ska sägas att siffrorna kunde varit aningen större. Vi går starkt fram genom nästan hela första halvlek. Slutet på första halvlek är inte fatastisk direkt. Det kommer en dipp vilket gör att Di Vide kan komma ikapp.

När andra halvlek startar är vi bortskämda med att vi faktiskt brukar stänga matcherna genom en bra start. Det är tvärtom denna match där Di Vide lyckas komma ikapp. 15-15 efter bara några minuter. Berra som var som vanligt i mål fick inte tag på bollarna och gjorde plats för Simba. Som kommer in och gör som vanligt.

Vi kommer dock igenom dippen och går ifrån. relativt enkelt faktiskt. Vi vinner med 30-23. VI ÄR KLARA FÖR KVAL MINA VÄNNER!!!

Jake är som vanligt lite silent assasin tror han hänger 9 kaststjärnor. Mike fick denna afton spela massor med handboll säkert 5 minuter, det är mycket. Detta då han som vanligt blir bortplockad av motståndarlaget. Mike gör dock ett hästjobb i försvaret. Knoen hade världens snabbaste fötter och bombade som aldrig förr. Hela laget ska ha en eloge för matchen igår. Dessutom var publiken jäkligt bra. Tack för stödet, nu krigar vi tillsammans på de sista två matcherna och avslutar serien på ett positivt sätt, inför litet större uppgifter.

Lokomotivet har bara startat!

// Tobbe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar